ייפוי כוח מתמשך

עו"ד רם גלבוע

כללי

יוני 9, 2021

מה תמצאו במאמר?

מה זה ייפוי כח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הוא בעצם מסמך משפטי המאפשר לכל אדם בגיר (מעל גיל 18), לקבוע כיצד ועל ידי מי יטופלו ענייניו בעתיד, במידה ויגיע למצב בו לא יוכל לטפל בכך בעצמו. זאת בתנאי שהוא מבין את המשמעות, המטרות והתוצאות של מתן ייפוי הכוח המתמשך.

ייפוי כוח מתמשך הוא הבשורה החדשה בתחום הכשרות המשפטית. עד היום, אדם שאיבד את היכולת לדאוג לעצמו והוגדר כחסוי היה נדרש באפוטרופוס שמונה על ידי בית המשפט. לעתים קרובות, מתקיימים מאבקים בין קרובי המשפחה על בחירת האדם שיישא באחריות ולא פעם האפוטרופוס שנבחר לאו דווקא משקף את רצונותיו של החסוי. לשם כך, נכנס בשנים האחרונות, חוק חדש המאפשר לכל אדם מעל גיל 18 ,בעודו כשיר משפטית, להחליט על מיופה או מיופיי כוחו במקרה בו לא יוכל עוד להיות כשיר משפטית.

למה כדאי לדאוג לייפוי כח מתמשך

אולי לא נעים להכיר בכך, אך כל אחד מאתנו עלול להגיע למצב שבו יאבד את צלילותו או יידרדר כושרו הקוגניטיבי, גם באופן פתאומי, ועקב כך תיפגע יכולתו לקבל החלטות עצמאיות בנוגע לתחומים מהותיים בחייו, כגון טיפולים רפואיים, רכוש ומגורים, מימוש זכויות כגון הגשת תביעות סיעוד, ועוד. הדבר עשוי לקרות בשל הידרדרות בריאותית בגיל מתקדם או עקב מחלה קשה או תאונה.

החוק החדש לטובתכם

מטבע הדברים, היינו מעוניינים שמי שיהיה מופקד על קבלת החלטות בנוגע לחיינו בנסיבות כאלה, יהיה אדם שאנו סומכים עליו שיפעל לטובתנו וידאג לנו כראוי. עם זאת, עד לאחרונה החוק הקנה לנו רק מידה מצומצמת של השפעה על זהות האדם שימונה לנהל את עניינינו במקרה שלא נהיה כשירים לעשות זאת בעצמנו. תיקון שבחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות שנכנס לתוקף לפני מספר חודשים חולל שינוי דרמטי בהקשר זה.

התיקון מאפשר לכל בגיר שגילו מעל 18 לקבוע מראש, בעודו צלול וכשיר משפטית, מי יהיה האדם שיטפל בענייניו, אם וכאשר לא יוכל לעשות זאת בעצמו, באמצעות מנגנון שנקרא: “ייפוי כוח מתמשך”. בכך, למעשה, מרחיב החוק את חירות הפרט לעצב את גורלו.

על מנת לפעול, מומלץ לפנות לעורך דין המתמצא בעניין ועוסק בנושא ייפוי כוח מתמשך.

התקשרו עכשיו לשיחת ייעוץ

ניתן לפנות גם בפייסבוק

אפשר גם דרך הווטסאפ

מאמרים נוספים

הטרדה מינית

נושא חשוב המופיע בכותרות העיתונים ובתקשורת השכם לבקרים. בואו ננסה לקשור את הפן האישי לפן המשפטי ויחסי הגומלין ביניהם. מה היא הטרדה מינית בלשון...

מעמדו של ערב במשולש היחסים הקיים: חייב – ערב – נושה

מה היא ערבות ההגדרה לערבות מצויה בחוק הערבות: “ערבות היא התחייבותו של אדם לקיים חיובו של אדם אחר כלפי אדם שלישי”. במילים אחרות, ערב...

מה יותר קשה? להיות זוכה או חייב בהוצאה לפועל

מה זה הוצאה לפועל הוצאה לפועל (להלן יקרא: “הוצל”פ” ) היא הליך המשמש אדם לשם מימוש פסק דין שניתן לטובתו על ידי בית משפט...

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

חייגו עכשיו וקבעו פגישה אישית

דילוג לתוכן